Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday 27 February 2013

PERGINYA SEORANG INSAN YANG KU SAYANGI

assalamualaikum.....

tanggal 21 februari 2013, jam 1906 pm ... perginya seorang insan yang aku sayangi. belum sempatku berjumpa dengannya, dia telah pergi menggalkan diriku selama-lamanya. dia yang ku maksudkan ialah AYAHKU " SHAIKH ABDUL HAIYEY BIN SHAIKH ABDUL KADIR ". lahir pada 29 jun 1947. kali terakhir aku berjumpa dengan ayahku ialah pada cuti thaipusam yang lalu. dan kali terakhir aku berborak dengannya adalah dalam telefon sehari sebelum kematian ayahku. aku dan suamiku sampai di kampung pada jam 2 pagi, hari jumaat. ketika itu, kulihat jenazah ayahku. dah dimandikan di hospital. sampai dirumah sesudah mandi n solat, aku menyedekahkan bacaan yassin pada arwah ayahku. aku redha atas kematian ayahku. ayahku dikebumikan pada pagi jumaat di tanah perkuburan felda lepar hilir 2, gambang, kuantan.
Tak sempat ayahku ingin melihat anak yang bakal ku lahirkan nanti, dan raya tahun lepas adalah raya terakhir   bersama ayahku. alhamdullilah, tercapai juga hajat ayah untuk melihat anak-anaknya semua berkahwin, dan membuat kenduri kahwin di rumah ayah. nasiblah ada video rakaman kahwin semasa aku dan adik kahwin pada 25 ogos 2012 yang lalu. ada jugalah kenangan bergerak ayahku selain  gambar ayah.

ayah, anak-anak ayah semua sayangkan ayah. love u so much. moga ayah tenang di alam yang lain. Ya Allah, tempatkanlah ayahku dikalangan orang-orng yang beriman dan beramal soleh.Ya Allah, tempatkanlah ayahku di Syurga. Amin...........

Ayah, anak-anak ayah akan jaga Umi dengan baik, walaupun Umi hanyalah mak tiri kami, kami tetap jaganya dengan baik sepertimana ayah menjaganya dan menyanyanginya.

12 comments:

  1. Luruh airmata kakak bila baca N3 macam ini.
    Takziah dari kakak.
    Moga allahyarham tenang ddi sana dan ditempatkan bersama kalangan mereka yg beriman

    ReplyDelete
  2. Takziah. semoga awak & family diberi kesabaran & kekuatan menempuhi ujian ini..amin..

    ReplyDelete
  3. takziah zura.alfatihah utk arwah.

    ReplyDelete
  4. Takziah zura. sedih baca entry ni. :(

    Al-fatehah.

    ReplyDelete
  5. huhu...innalillah...takziah zura...semoga rohnya ditempatkan bersama org beriman...aamiin...

    ReplyDelete
  6. innalillah.. bykkan doa utk arwah ye.. semoga doa anak2 dimakbulkan. aminn

    ReplyDelete
  7. takziah zura..semoga Arwah ditempatkn dikalangan org2 yg beriman..stay strong mummy!

    ReplyDelete
  8. takziah.. alfatiha untuk arwah..

    ReplyDelete