Monday, 16 April 2012

MURTABAK MAGGIE

bahan-bahan 

1.  maggie kari - sebungkus
2. telur - 2 biji

cara penyediaan

1. masak air sehingga mendidih
2. celur maggie
3. selepas dicelur kemudian tapis
4. pecahkan telur dan kacau bersama perencah maggie kari
5. masukkan maggie yang telah ditapis ke dalam mangkuk yang telah ada telur dan perencah maggie tadi.
6. kacau sehingga sebati
7. panaskan kuali dengan minyak yang sedikit sahaja, kemudian masukkan maggie yang telah sebati dengan telur dan perencah maggie tadi.
8. terbalikan murtabak maggie di dalam kuali.
9. siap untuk dihidang bersama sos cili atau sos tomato.

* memasak murtabak maggie tidaklah mengambil masa yang lama. sekejap sahaja. jika anda dah rasa ianya masak, angkat dan boleh dihidang.

4 comments:

  1. wah..tak pernah try lagi resepi ni,hihi
    mesti mau try ni..hehehe..

    saya follow kembali :) terima kasih sebab sudi follow :)


    salamsahabat :)

    ReplyDelete
  2. trylah.... sedap n simple je penyediaannya.

    salam sahabat juga

    ReplyDelete
  3. zaman budak2 dulu rajin jugak buat ni..sepupu yg kat johor ajarkan..hehe..sekarang dah lama tak buat..maggi makan cicah dengan buah jer gtu mentah2..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke.... sedap juga tu cicah macam tu je

      Delete