Thursday, 3 May 2012

Bateri Kereta

2/5/2012

pagi2 sebelum aku pergi keje , aku nak start enjin kete ... tup2 enjin kete tak boleh nak hidup. banyak kali juga aku cuba start, dahlah aku nak gi keje ni. erm... tak boleh start juga. aku suruhlah kawan serumah aku hantar ke ofis. nasib baik kawan aku ni tak pegi keje laji, dia keje ada shift. aku dah agak mesti tak dapat start kete sebab bateri dah lemah. mana taknya, bateri yang aku pakai tu dah 2 tahun lebih kot nak masuk 3 tahun. kiranya lama juga ianya bertahan. apa lagi sampai kat ofis, aku settlekan dulu keje ofis, pastu aku cari dekat EN.GOOGLE pasal bateri kete. jumpalah laman web iklan ni http://www.iklan-percuma.info/-1/posts/2_Automotive/2_Auto_accessories_parts/72628_BATERI_KERETA_MURAH_JE.html . terus aku sms orang yang iklankan ni. aku suruh dia datang umah lepas keje dalam jam 5.30 , bawa bateri dan pasang terus. bagus diaorng ni, hujan2 pun datang juga, tepat pada waktu yang dijanjikan.

akhirnya selepas dipasang bateri baru , barulah kete aku ni boleh hidup balik. patah kaki juga takde kenderaankan.

2 comments: