Friday, 3 August 2012

DIY BUNGA PENANGGAH DAH SIAP

alhamdullilah DIY bunga penanggah dah siap... aku buat 80 je untuk org yang datang menolong masa kenduri kahwin aku nanti.

bahan-bahan yang aku gunakan dak kosnya

renda  (8 Meter) - RM 1.50 x 8 = RM 12.00
reben ( 1 Gulung) - RM 2.20
Pin Bulat (8 Bungkus) - RM 1.50 x 8 = RM 12.00
Butang baju = RM 3.90 (banyak butang ni - banyak juga lebih nya...)

kos keseluruhan DIY bunga penanggah sebanyak RM 30.10..... dapat buat 80 bunga penanggah. kos untuk 1 bunga penanggah bila DIY ni jimat sangat baru je 0.38 sen sahaja. murahkan, buatnya pun tak lama.

erm.... kat sini aku kongsi dengan korang bungga penanggah yang aku dah buat ni... jom tengok hasilnya.




2 comments:

  1. hari 2 igt nak beli siap je bunga ni..tp rm1 satu..baik wat sendiri..bajet kn?hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg bajet... buatnya pun tak lama.... beli mahallah wanie

      Delete